Hemma gjord!!

   PUBLICERAT 2009-08-07 › KLOCKAN 18:21:01
    KOMMENTERA INLÄGGET 1 st kommentarer
I går gjorde jag hemma gjord smoothie till mig och J det blev riktigt mumsigt:)
Så himla lätt borde göra det lite oftare och ha antingen som till frukost eller till mellanmål spec nu när man är gravid så är det toppen och få i sig en sådan!

IIdag har magen varit riktigt hård och man ser på min navel den har börjat bli mycket större man märker stora förändringar osv!! Ibland kan man inte fatta att det är ett liv man går och bär på det är en helt underbar känsla och går inte att förklara riktigt!
Jag är just nu i v18 plus 4dagar det är helt sjukt nu börjar tiden rinna iväg det är mycket som händer under resans gång mycket att tänka på!
Här nedan kan ni läsa lite om vårat pyre vart han befinner sig i nu när det är v 18:)

Fostret: Huvudet är cirka fyra centimeter i diameter, medan fötterna är cirka två centimeter långa. Fostret sväljer fostervattnet och kan till och med skilja mellan mammans intag av söt respektive besk föda. Om det är sött sväljer fostret mer vatten och om det är bittert så grimaserar det istället. Fostervattnet är naturligt sött och kroppen ser till att det innehåller rätt mängd av aminosyra, fettsyra, mjölksyra, citronsyra, salt, glukos, fruktos och sist men inte minst proteiner.



Tova ›

Åh ja, det är jättekul att tänka sig alla andra som går igenom samma faser och graviditetsveckor som en själv ^^

Och att man inte är ensam med alla fantastiska och fascinerande nya känslor man bär omkring på!

Vet ni om ni ska få en flicka eller pojke? Eller kommer det bli en överraskning? :)

Datum: 2009-08-16 Tid: 21:16:09 BLOGG: http://www.metrobloggen.se/trasslet



DITT NAMN:


DIN MAIL:


DIN BLOGG:


KOMMENTERA:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!